kjøleskapsgrøt med chiafrø
Print Pin

Kjøleskapsgrøt med havregryn og chiafrø

Bruk 5 minutter før du legger deg, så sikrer du en god og næringsrik frokost til neste dag.
Rett frokost
Kjøkken norsk
Tema kjøleskapsgrøt
Forberedelser 5 minutes
avkjøling 8 hours
Totalt tidsbruk 8 hours 5 minutes
Antall 2 porsjoner
Calories 480kcal

Ingredienser

  • 2,5 dl havregryn
  • 3 ss chiafrø
  • 2 ss peanøttsmør
  • 10 bringebær ev. andre bær
  • 4 dl havremelk ev. annen plantemelk
  • ekstra bær til servering

Framgangsmåte

  • Finn fram to porsjonsglass. Fordel halvparten av havregrynene i de to glassene. Den andre halvparten sparer du. Gjør tilsvarende med chiafrøene.
  • Ha en spiseskje peanøttsmør og 5 bringebær i hvert glass. Fordel resten av havregrynene i de to glassene, deretter resten av chiafrøene.
  • Hell på plantemelk slik at det dekker alt.
  • Sett i kjøleskapet over natten (eventuelt i to netter). Topp grøten med ekstra bær før servering.