Vegansk ukemeny: Uke 29, 2019

Av og til tenker jeg bare “wow, så mye godt det går an å lage av grønnsaker”. Du kan koke suppe på dem, lage gryterett, panere, ovnsbake, rive og lage “pletter” som du steker, sammen med kikerter blir de kjempegode i falafel, og er du i det eksperimentelle humøret kan du laget en kremet saus av… blomkål!

I denne ukemenyen skal vi bruke grønnsaker på mange ulike måter. Kanskje du finner noen nye favoritter?

Mandag: Potet- og gulrotsuppe (videooppskrift)

Dette er en lettvint og overraskende (rett og slett!) god suppe med grønnsaker, litt karripulver, og litt grønnsaksbuljong.

Tirsdag: Linsegryte med sopp og gulrot

Varmende indisk krydra gryterett med linser, ris og grønnsaker.

Onsdag: Bang bang blomkål

Superdigg panert og ovnsbakt blomkål med en nydelig søt chilimajones. Server retten med kokt ris.

veganske blomkålwings vegetarbloggen oppskrift

Torsdag: Resteris med karri

Har du risrester fra gårsdagens middag, og er ikke helt klar for stekt ris til middag igjen..? Da må du prøve denne herlige curryretten med ris, kikerter og søtpotet!

vegansk restemat med ris og grønnsaker

Fredag: Gulrot- og maisfalafel

Falafel med meksikansk vri! De passer utmerket med ris, salat, tomatsalsa og guacamole.

vegansk falafeloppskrift med mais og gulrot vegetarbloggen

Lørdag: Lasagne med blomkålsaus og grønnsaker

Ekstra sunn grønnsakslasagne med blomkål, sopp, nøtter og tomater.

vegansk lasagne oppskrift

Søndag: Rotgrønnsakspletter

Nydelige sprøstekte grønnsakskaker med rødbete, potet, pastinakk og gulrot. Servér dem med en god hummus og gjerne en salat for et fullt måltid.

FLERE VEGANSKE UKEMENYER FINNER DU HER.

Følg meg gjerne på Facebook, Instagram og Youtube: 

Facebook
Instagram
Youtube

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *