Ukemeny: Uke 39, 2013

Denne uken står mange veganiserte klassiske middagsretter på menyen. 

vegansk ukemeny
UKEMENY: Kremet pasta, kålruletter og pastasalat til uke 39.

Mandag: Pasta med kremet tomatsaus

Vi starter uken med en rask og lettvint pastarett.

Vegansk pasta med kremet tomatsaus
PASTA MED KREMET TOMATSAUS: For å lage retten kremet har vi i cashewnøtter, som kjøres til pulverkonsistens i kjøkkenmaskin.

Tirsdag: Kålruletter

Middagsfavoritt i vegansk drakt.

Veganske kålruletter
KÅLRULETTER: Kål fylt med en smakfull linsestuing.

Onsdag: Gulasj med soyabiter

I denne oppskriften bruker vi soyabiter, som er ganske like kjøtt i konsistensen. Jeg pleier å bestille de fra nettbutikken Veganlife, men de finnes også i en del økologiske butikker og noen få helsekostbutikker.

VEGANSK GULASJ: Soyabiter, sjalottløk og paprikapulver kokes sammen og serveres med potetstappe.
VEGANSK GULASJ: Soyabiter, sjalottløk og paprikapulver kokes sammen og serveres med potetstappe.

Torsdag: Heges pastasalat

Lag ekstra av denne og ta med i matpakken i morgen!

VEGANSK PASTASALAT: Kremet pastasalat med tofubacon, paprika og hvitløk.
VEGANSK PASTASALAT: Kremet pastasalat med tofubacon, paprika og hvitløk.

Fredag: Squashquiche

Quiche er herlig fredagsmat, server gjerne med en god salat og nybakt brød.

SQUASHQUICHE: Du trenger ikke egg for å lage quiche!
SQUASHQUICHE: Du trenger ikke egg for å lage quiche!

Lørdag: Tempehboller

Server sammen med andre småretter, eller med ris og salat til.

TEMPEHBOLLER: Server de som de er, eller legg til ris eller pasta for en større rett.
TEMPEHBOLLER: Server de som de er, eller legg til ris eller pasta for en større rett.

Søndag: Sopp Wellington

Klassisk stek med sopp og tvp. Kjempegodt med tradisjonelt søndagsmiddagtilbehør.

mushroom wellington
SOPP WELLINGTON: Vegansk versjon av den populære middagsretten.

FLERE UKEMENYER FINNER DU HER.

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *