Ukemeny: Uke 4 2013

Denne uken reiser vi til India, Italia, Ungarn og Marokko. 

UKEMENY: Denne uken står blant annet quinoasalat, tofupinner og indisk daal på menyen.
UKEMENY: Denne uken står blant annet quinoasalat, tofupinner og indisk daal på menyen.

Mandag: Quinoasalat med granateple

Stol på meg her, smakskombinasjonene her er glimrende! Quinoa er proteinrikt og fint, og sammen med granateple, pinjekjerner og mynter blir en sunn rett også veldig god på smak.

QUINOASALAT: Rask og næringsrik salat.
QUINOASALAT: Rask og næringsrik salat.

Tirsdag: Indisk daal

Kjempegod linsesuppe med spicy tomatsaus. Rask og sunn middag.

LINSESUPPE: Ikke la deg skremme av en lang ingrediensliste - denne suppen er overraskende rask å lage.
LINSESUPPE: Ikke la deg skremme av en lang ingrediensliste – denne suppen er overraskende rask å lage.

Onsdag: Risotto med aubergine

Italiensk risrett med aubergine, sitron og basilikum.

RISOTTO: Oppskrift på vegansk risotto med sitron og aubergine.
RISOTTO: Oppskrift på vegansk risotto med sitron og aubergine.

Torsdag: Gulasj med sopp

Herlig sopp i en tykk paprikasaus. Passer kjempegodt med potetstappe eller ris.

SOPPANOFF: Vegansk gryterett med sopp og paprika.
SOPPANOFF: Vegansk gryterett med sopp og paprika.

Fredag: Potato skins

Potato skins er rask og god fredagskos! Server med en god hvitløksdressing og tomatsalsa.

POTATO SKINS: Du kan gjøre mye godt med poteter! Hvorfor ikke sette sammen bakte poteter og potetmos til en nydelig rett?
POTATO SKINS: Du kan gjøre mye godt med poteter! Hvorfor ikke sette sammen bakte poteter og potetmos til en nydelig rett?

Lørdag: Sprøstekte tofupinner

Tofu marineres, paneres og stekes, passer veldig godt sammen med noen hjemmelagte dipper. Server med ris og salat for et større måltid.

SPRØ TOFU: Snacks servert med tomatsalsa og basilikumveganese.
SPRØ TOFU: Snacks servert med tomatsalsa og basilikumveganese.

Søndag: Marokkansk kikertgryte med hjemmelaget polenta

Hjemmelaget, fersk polenta er utrolig godt, og gjør seg veldig bra med denne marokkanske kikertgryten. For en enklere variant kan polentaen byttes ut med ris eller couscous.

POLENTA: Hjemmelaget polenta er minst like lett som pulvervarianten, og uendelig mye bedre!
POLENTA: Hjemmelaget polenta er minst like lett som pulvervarianten, og uendelig mye bedre!

FLERE UKEMENYER FINNER DU HER.

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *