Vegansk morsdagsbrunsj

Vi mor at du er glad i henne med disse fristelsene.

BRUNSJ: Maispannekaker, blåbærsyltetøy, bagels og arme riddere.

Å stå opp til en søndagsbrunsj med masse hjemmelaget mat er en drøm, så hvorfor ikke la noen du er glad i oppleve det denne helgen?

Her har jeg samlet masse frokostfavoritter fra bloggen, og det bør nok inspirasjon her for alle!

I brødkurven

Godt brød hører med til brunsjen, og best smaker det hjemmelaget.

Fine bagels

GROVE BAGELS: Gode når de er ferske, eller ristet neste dag.

Halvgrove bagels

Foccacia

Pålegg

Det finnes masse veganske alternativer til å ha på brødskiven. Her er noen av dem:

Kremete nøttepålegg

BLÅBÆRSYLTETØY: Godt på brødskiver, vafler og pannekaker.

Blåbærsyltetøy

Jordbærsyltetøy

Varme retter

Litt varmt er alltid godt tidlig på dagen. Her er noen søte retter, som du for eksempel kan spise med syltetøy.

Maispannekaker

ARME RIDDERE: Godt med friske bær eller syltetøy.

Arme riddere

Vafler

Frokostblanding

Flere delikatessebutikker og kafeer selger hjemmelaget frokostblanding, men den beste (og billigste) lager du selv.

HJEMMELAGET FROKOSTBLANDING: Server med vegetabilsk melk, yoghurt eller frisk frukt.

Hjemmelaget frokostblanding

Mandelmelk

Godt til kaffen

Kaffe eller te med noe søtt på tallerkenen er en perfekt avslutning på måltidet. Her er noen anbefalinger.

Smuldrepai med tranebær og pære

Scones med skogsbær

SJOKOLADERUTER MED VALNØTTER: Lettlaget og smakfull kake.

Sjokoladeruter med valnøtter

Cupcakes

LES MER: En komplett brunsj med quiche, bananpannekaker, fruktsalat og rundstykker.

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *